۱۰ استراتژی بازاریابی جهت بهبود کسب و کار اینترنتی • اخبار دیجیتال


رشد دادن یک کسب و کار، کار آسانی نیست. ابتدا، به یک ایده ی پول ساز احتیاج دارید. سپس، باید به بررسی بازار بپردازید، یک گروه هدف را تعریف کنید و چیز ارزشمندی برای فروختن به آنها داشته باشید. صرف نظر از اینکه شما محصولی را می فروشید یا خدمات یا اطلاعات ارایه می دهید، بدون استراتژی های صحیح بازاریابی برای رشد کسب و کارتان، افزایش سود و ادامه کسب و کارتان غیرممکن است.

چگونه می توانید پیام خود را به مخاطب درست برسانید، و این کار را به گونه ای اثربخش انجام دهید؟ چگونه می توانید بیشتر دیده شوید و فروش خود را افزایش دهید؟ امروزه، رقابت در بازار بسیار زیاد شده است و بنابراین اگر نتوانید به طرز مناسبی به بازاریابی برای محصولات یا خدمات خود بپردازید در کسب و کار خود موفق نخواهید شد. اکثر کارآفرینان انقدر مشغول کار کردن ” در ” تجارت خود هستند که فرصت نمی کنند “روی” تجارت شان کار کنند. در نتیجه ی درگیر شدن با فعالیت های روزمره یک تجارت، اکثر کسب و کارها اغلب از به کار بردن استراتژی های صحیح بازاریابی که به رشد تجارتشان کمک می کنند، غافل می شوند.

برای بازاریابی موثر چه چیزهایی لازم است؟ به بیان ساده، شما باید اصل پیام خود و چگونگی دستیابی اثربخش به مخاطبان بیشتر، بدون یقه چاک دادن را تحلیل و درک نمایید. اهمیتی ندارد که شما از چه استراتژی بازاریابی استفاده می کنید، اگر یک شبکه بازاریابی اثربخش نداشته باشید و امور مالی خود را بهینه نکنید، قادر نخواهید بود که موفق شوید.

اکثر تجارت ها با یک معمای پیچیده مواجه هستند آن هم این است که چگونه بیشتر دیده شوند. اما به منظور بیشتر دیده شدن، تجارت ها باید پول بیشتری خرج کنند. اما کارهایی هست که می توان انجام داد، همین الان، حتی با یک بودجه ی اندک، تا بتوانید به مشتری های بیشتری دست پیدا کنید. هرچند، همه اینها نیاز به گذشت زمان دارد. اگر شما پول کافی برای بازاریابی ندارید، بهتر است مطمئن شوید که زمان کافی را برای انجام اینکار دارید.

در این مقاله سعی کرده ایم که به بررسی و توضیح 10 استراتژی  بازاریابی برای کسب و کار ها بپردازیم.

۱- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

نمی توانید شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی را در پیشرفت کسب و کار شما ایفا کنند.  در ابتدا اینکار ممکن است سود آور به نظر نیایید اما از طریق شبکه های اجتماعی شما می توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و نکات مثبت کسب و کار خود را برای مخاطبان بازگو کنید و حتی به کسب درآمد بپردازید.

البته، اگر پول کافی دارید، می توانید یک مدیر شبکه های اجتماعی استخدام کنید تا به صورت تمام وقت به بازاریابی برای کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی بپردازد. اما اگر پول کافی برای انجام اینکار ندارید، خودتان دست به کار شوید و به تبلیغ شرکت و کسب و کار خود بپردازید شاید باور نکنید اما از این راه سود قابل توجهی عاید شما خواهد شد. می توانید محصولات، خدمات و نکات مثبت تجارت خود را به اشتراک بگذارید یا هر چیزی که به نظر خودتان مرتبط و سودمند است و به مخاطب کمک می کند که چیزهای بیشتری را درباره شما یا صنعتی که شما در آن هستید را بداند.

شما می توانید این کار را از طریق برنامه هایی همچون اینستاگرام، فیس بوک، گوگل پلاس،  اسنپ چت یا توییتر انجام دهید. از پیام دایرکت یا مسنجر این شبکه های اجتماعی استفاده کنید و با سایر کسب و کارها و افرادی که ممکن است مشتریان بالقوه ای برای شما و کسب و کار شما باشند ارتباط برقرار کنید و محصولات و خدمات خود را به آنها توصیه کنید.

این روش یکی از روش های بازاریابی بسیار قدرتمند است.

۲- ویدیوهای آموزشی بسازید

یکی از موثرترین راه ها برای مطرح کردن تجارت تان این است که ویدیوهای آموزشی بسازید و به مردم چیزهای مفید را آموزش دهید. خودآموز های گام به گام  آموزشی نقش بسیار موثری در ایجاد وجه مناسب برای کسب و کار شما دارند. هر چه در این کار بهتر باشید، و هر چه ارزش بیشتری ارائه دهید، سریعتر می توانید دیده شوید و در نهایت فروش خود را افزایش خواهید داد.

امروزه، یوتیوب بزرگترین موتور جستجو در جهان بعد از گوگل است. هر زمان که کسی بخواهد چیزی را از طریق دیدن یاد بگیرد، از یوتیوب استفاده خواهد کرد. اگر در ایران هستید می توانید به جای یوتیوب از آپارات استفاده کنید. پس فقط از خودتان بپرسید چه چیزی را می توانید در رابطه با تجارت خود آموزش دهید که به مصرف کنندگان کمک می کند برخی مشکلات خودشان را حل کنند؟

تنها سختی که در این راه باید متحمل شوید درست کردن ویدیوهای با کیفیت می باشد.  مجبور نیستید واقعا جلوی دوربین ظاهر شوید، اما احتمالا لازم است شنیده شوید. به مرور زمان به این موضوع عادت خواهید کرد با دیدن نتایج مثمر ثمر به انجام این کار تشویق خواهید شد. پس همین امروز به یوتیوب یا آپارات بروید و به ساختن ویدیوهای آموزشی در مورد کسب و کار خود بپردازید.

۳- وبلاگ نویسی کنید در موضوع کسب و کار خود

هرکسب و کاری برای پیشرفت و دیده شدن نیاز به یک وبلاگ دارد اما باید بدانید که هر وبلاگی هم باعث رشد و موفقیت شما نخواهد شد بلکه باید در گذاشتن مطالبی که در وبلاگ خود می گذارید دقت کنید.  اگر یک وبلاگ برای تجارت خود ندارید، پس باید به سرعت دست به کار شوید. اکثر مردم فکر می کنند وبلاگ نویسی کار بیهوده ای است، زیرا وبلاگ های زیادی در اینترنت وجود دارند و احتمال اینکه مخاطبان آنها را پیدا کنند بسیار کم است. حقیقت این است که وبلاگ شما به یک بیابان بی ثمر تبدیل خواهد شد، مگر اینکه بدانید دارید چه کار می کنید. شما باید شروع به وبلاگ نویسی معتبر کنید.

همچنین می توانید از برنامه هایی مانند مدیوم برای پست کردن محتوا استفاده کنید. سوالاتی بر روی Quora و Reddit بپرسید. یا بر روی برنامه ی انتشار LinkedIn بروید. اینها فضاهای معتبری هستند که هر کسی می تواند بر روی آنها مطلب پست کند، مخاطبان انبوهی دارند و شما قادر هستید که از همین الان به آنها دسترسی داشته باشید.

وقتی وبلاگ می نویسید، مطمئن شوید که این کار را به گونه ای موثر انجام می دهید. محتواهای بی ارزش پست نکنید. به افزودن ارزش فکر کنید. آنقدر به مردم ارزش بدهید که از دید آنها معتبر به نظر بیایید. این یکی از قدرتمندترین استراتژی هایی است که می توانید برای بازاریابی هر تجارتی از آن استفاده کنید.

۴- بهینه سازی سئو وب سایت را یاد بگیرید

این حوزه ای از بازاریابی است که من به طرز باور نکردنی به آن علاقه دارم. اما این همچنین حوزه ای است که بسیاری افراد تا سر حد مرگ از آن می ترسند. اما می تواند قدرتمند نیز باشد. و زمانی که یاد بگیرید چطور در آن نفوذ کنید و راه درست سئو را یاد بگیرید، انجام آن برای شما بسیار آسان خواهد شد.

شما نمی توانید با سئو میانبر بزنید. درست مانند تجارت، اگر می خواهید نتیجه را ببینید باید زمان صرف کنید و برای انجام اینکار تلاش کنید.

چند راهنمایی برای انجام درست این کار می خواهید؟ واژه های کلیدی را خراب نکنید. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که اکثر مردم مرتکب می شوند. محتوای خودتان را برای انسان ها بسازید و در عین حال به موتورهای جستجو هم پایبند باشید. اما مهمتر آنکه، مطمئن شوید که هر چه را منتقل می کنید باید بینش آفرین، سرگرم کننده، منحصر به فرد باشد و حجم بالایی ارزش خلق کند.

۵- با افراد موفق ومشهور  ارتباط برقرار کنید

آیا می خواهید حرف خودتان را در رسانه های اجتماعی بزنید و بیشتر از قبل دیده شوید، بدون اینکه سالها وقت صرف پیدا کردن مخاطب کنید؟ پس قطعا باید با افراد مشهور و سلبریتی های شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. مجبور نیستید به دنبال سلبریتی هایی با میلیون ها فالوئر بروید. می توانید برای شروع  با افرادی که ده هزار یا حتی صد هزار فالوئر دارند ارتباط برقرار کنید.

فوت و فن کار چیست؟ سلبریتی مناسب در بازار خود را پیدا کنید، و با ارایه دادن محصولات و یا خدماتی به آنها از آنها بخواهید که به تبلیغ برای شما بپردازند، بدین ترتیب مخاطبان درست را هدف قرار می دهید. این کار فقط به معنای تبلیغ کسب و کار شما نیست؛ بلکه برای تبلیغ کسب و کار شما در پایگاه درستی از مخاطبان است. اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، احتمالا می توانید با سرمایه گذاری پول نه چندان زیادی به گروه نسبتا بزرگی از مخاطبان دست پیدا کنید و سود زیادی کسب نمایید.

۶- به مشتریان خود کدهای تخفیف یا خدمات و محصولات رایگان ارایه دهید

ارایه محصولات و خدمات رایگان و یا کدهای تخفیف درست مثل یک آهن ربا برای کسب و کار شما عمل می کند و می تواند مشتریان زیادی را برای شما جذب نماید. من متوجه شده ام که اگر اینکار را به درستی انجام دهید می تواند نتایج انفجاری را برای شما به دنبال داشته باشد. مثلا یک شرکت طراحی وب سایت را در نظر بگیرید، اولین باری که مخاطب از صفحه وب سایت آنها دیدن می نماید به محض ورود و یا در هنگام خروج از آنها می خواهد که اطلاعات خود نظیر ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کرده و کد تخفیف دریافت نمایند. این کد تخفیف در واقع سبب می شود که مشتری در آینده با آنها تماس بگیرد. همچنین در صورتی که مشتری برای دریافت این کد اطلاعات خود را وارد نماید این امکان برای آنها ایجاد می شود که در آینده تبلیغات خود را برای آنها بفرستند و در نتیجه احتمال اینکه مشتری از آنها خرید کند افزایش می یابد. شما می توانید  کدهای تخفیف، خدمات پشتیبانی رایگان، کتاب های الکترونیک و غیره را به مشتریان خود ارایه نمایید و بدین ترتیب قادر خواهید بود که مشتریان بیشتری را دریافت کنید.

۷- از تبلیغات هدفمند فیس بوک استفاده کنید

کسب و کار

یکی از قدرتمندترین روش هایی که این روزها می توانید برای بازاریابی هر چیزی استفاده کنید، تبلیغات فیس بوک است. با فیس بوک، شما می توانید به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید و می توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید. می توانید گروه هدف خود را بر حسب علاقه، سن، وضعیت، روابط، مکان جغرافیایی و موارد دیگر انتخاب کنید.

کسب نتایج عالی به تعداد کلیک ها بستگی ندارد بلکه شما باید بر فیس بوک پیکسل تمرکز کنید. اگر نمی دانید که چطور فیس بوک پیکسل را بر روی سایت خود نصب کنید، پس بدون شک باید همین الان این کار را یاد بگیرید.

پیکسل ها هرکسی که وارد سایت شما می شود را ردیابی می کنند و از این طریق شما می توانید به تبلیغ برای کسب و کارتان بپردازید. به عنوان مثال، اگر شما مطلبی در مورد چگونگی یادگیری طراحی وب سایت را پست کنید و بازدیدکنندگان را با پیکسل ها دنبال کنید، می توانید به تبلیغ طراحی وب سایت، برای افرادی که به آن پست علاقه نشان داده اند بپردازید. بدین ترتیب که اگر آنها وارد یک فیس بوک شوند گاها تبلیغات شما را خواهند دید.

بله، فیسبوک در ایران فیلتر می باشد، اما جهت پیشرفت، فیسبوک را نادیده نگیرید. فیسبوک بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی را در بستر خود میزبانی کرده است. با استفاده از شرکت های تبلیغاتی بصورت واسط می توانید در از امکانات تبلیغاتی آن استفاده کنید.

۸- از LinkedIn به شیوه ی درست استفاده کنید

کسب و کار

آیا یک ویدیو بر روی پروفایل LinkedIn خود دارید؟ می دانستید که به سادگی می توانید یکی بگذارید؟ چرا نباید برای معرفی خودتان و تجارت تان وقت صرف کنید؟ لینک آن را روی توصیف پروفایل خود بگذارید. این یک راه آسان برای بازاریابی کسب و کار شما به گونه ای منفعلانه است و اگر به درستی انجام شود، می تواند نتایج تکان دهنده ای به دنبال داشته باشد.

اگر در  LinkedIn فعالیت چندانی ندارید و  پستی در آنجا نمی گذارید، سریع شروع کنید. چرا که می توانید مخاطبان زیادی به دست آورید، به ویژه وقتی پست های شما وایرال یا بسیار پربازدید شوند. LinkedIn یک فضای عالی برای پیشرفت کارآفرینان می باشد. در مورد چالش های خود صحبت و داستان هایی تعریف کنید. هرچه داستان های شما تاثیرگذارتر باشند، وقتی وایرال شوید، مخاطبان بیشتری خواهید داشت. همچنین می توانید به سایر تجارت ها بر روی LinkedIn دسترسی داشته باشید و با کارآفرینان همفکر خود مشارکت نمایید. LinkedIn یک منبع عالی برای تمام تجارت ها است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند و می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک نماید.

۹- به بازاریابی مشارکتی بپردازید

کسب و کار

اکثر افراد قدرت بازاریابی مشارکتی را درک نمی کنند. بازاریابی مشارکتی می توانند به رشد کسب و کار شما کمک نماید. اما رسیدن به شرکای درست، همیشه به این سادگی نیست.

برای انجام اینکار به عنوان مثال می توانید با برخی از شرکت های بازاریابی تماس بگیرید و به آنها پیشنهاد بدهید که در صورت اینکه برای شما مشتری پیدا کنند پورسانت دریافت خواهند کرد. همچنین می توانید با شرکت هایی که مکمل شرکت شما هستند تماس بگیرید و به آنها پیشنهاد همکاری بدهید. به عنوان مثال اگر شما دارای شرکت طراحی لوگو هستید می توانید با شرکت های چاپ و تبلیغات تماس بگیرید و از آنها بخواهید که برای شما بازاریابی کنند و در قبال مشتریانی که برای شما می فرستند پورسانت دریافت کنند. حتی می توانید به آنها بگویید که شما نیز به تبلیغات برای آنها خواهید پرداخت.

۱۱- از ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید

ایمیل مارکتینگ

بخش مهمی از فروش هر کسب و کار از طریق  ایمیل مارکتینگ می باشد. ایمیل مارکتینگ یکی از موثر ترین شیوه های بازاریابی است. سعی کنید که همیشه ایمیل مشتریان بالقوه یا کسانی که به محصولات شما علاقه نشان داده اند را یادداشت کرده برای آن یک لیست تهیه کنید.

و سپس از طریق ایمیل هر از گاهی به بازاریابی محصولات خود برای آن مشتریان بپردازید و یا اخبار جدید مربوط به کسب و کارتان و کدهای تخفیف را برای آنها ارسال نمایید و بدین وسیله آنها را به خرید از خود ترغیب کنید.

این مطلب در اخبار دیجیتال. پست شده بود. شما میتوانید آن را به لیست علاقه مندی هایتان اضافه کنید. permalink