اهمیت بازاریابی تلفنی در رشد کسب و کار • اخبار دیجیتال


تصور عموم از بازاریاب های تلفنی آن است که آنها در رشد کسب و کار تاثیر چندانی ندارند، پر هزینه هستند، باعث بدنامی تجارت می شوند و استفاده از بازاریابی تلفنی به اعتبار کسب و کار لطمه می زند …اما آیا این تصور درست است؟

وقتش رسیده که این طرز تفکر را عوض کنیم.

اصولا از بازاریاب های تلفنی کمتر از لیاقتشان قدردانی شده است، در واقع این کار به تماس های مکرر به افراد و ایجاد مزاحمت برای مردمی که علاقه ای به خرید محصولات توصیه شده توسط بازاریاب ندارند، معروف شده است.
باید بدانید که این طرز تفکر بسیار اشتباه است و در واقع بازاریابی تلفنی یک شغل مهم است، و می تواند سبب رشد تجارت و کسب و کار شما بشود. در مقاله سعی شده است که به ده دلیل اهمیت بازاریابی تلفنی برای کسب و کار اشاره کنیم.

1- انعطاف پذیری بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی همیشه می تواند با نیازهای تجارت شما تطبیق پیدا کند. بازاریاب های تلفنی
همیشه مشتریان را در مورد محصولات و خدمات جدید کسب و کار شما، به روز نگه می دارند بنابراین، نه تنها مشتریان شما ایده ی بهتری از فعالیت های جاری و برنامه های آتی شما خواهند داشت، بلکه شما نیز شاهد پیشرفت و توسعه ی برند خود خواهید بود. تلفن مارکتینگ یا بازاریابی تلفنی، مستلزم توانایی انتقال اطلاعات در کوتاهترین زمان و تمرکز بر نقاط قوت کسب و کار برای افزایش فروش می باشد. بازاریابی تلفنی به شما کمک می کند بفهمید که چه چیزی کسب شما را خاص می کند. اینکار یعنی تمرکز بر نقاط قوت و بهبود آنها، سبب تقویت برند شما خواهد شد.

2- بازاریابی تلفنی توسط انسان انجام می شود نه ماشین!

صحبت کردن مستقیم با مشتریان بهترین راه برای مجذوب کردن آنها است. قرار دادن یک انسان در جایگاه فروش به جای ربات یا ماشین، به شما اجازه می دهد که با مشتری تان رابطه برقرار کنید چرا که بازیاب های تلفنی نمایندگان شرکت شما هستند. این امر سبب آسوده کردن خاطر مشتریان خواهد شد. در حین بازاریابی تلفنی، می توانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید و خود را برای شروطی که مشتریان در مورد کار کردن با کسب و کار شما می گذارند، آماده کنید. با اینکار شما چشم انداز آینده کسب و کارتان را بهتر درک کرده و می توانید راه هایی را برای پیش فروش کردن خدمات خود پیدا نمایید.
تماس های تلفنی راه سریعی برای یافتن مشتریان بالقوه هستند. این روزها اینترنت پر از تجارت هایی شده است که تلاش می کنند خدمات یا محصولاتی را ارایه نمایند اکثر آنها در سکوت کار می کنند و توقع دارند که مردم سایت آنها را پیدا کنند، اما این کار به تنهایی سودمند نیست. یک تماس سریع با مشتریان بالقوه می تواند فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

3- بازاریابان تلفنی می توانند با مدیر سازمان ها و شرکت های مختلف ارتباط برقرار کنند

ناامید کننده است که وقتی می خواهید با یک شرکت دیگر معامله کنید آنها نتوانند به سوالات شما پاسخ دهند، زیرا رییس شرکت در دسترس نیست. بازاریابی تلفنی به شما اجازه می دهد که با افراد مربوطه ارتباط برقرار کنید و بتوانید قراردادهای مهمی را با شرکت های بزرگ امضا کنید چرا که بازاریابان تلفنی در کار پیدا کردن تلفن افراد و مذاکره با آنها در زمینه کسب و خبره هستند.

4- بازاریابی تلفنی منجر به قرارهای رو در رو می شود

بازاریابی تلفنی اکثر اوقات، به سرعت منجر به قرار ملاقات می شود. به جای اینکه منتظر بمانید تا مشتریان نزد شما بیایند، فعال باشید و و شما به دنبال مشتریان بروید.صحبت کردن رو در رو با افراد سبب ایجاد یک ارتباط انسانی ارزشمند خواهد شد که می تواند زمینه را برای فروش فراهم کند.
مکالمه با مشتریان به شما اجازه می دهد که اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود به دست آورید و مشکلات بالقوه را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنید. شناسایی نقاط ضعف کسب و کار و تلاش برای بهبود آن باعث کاهش هزینه ها و افزایش فروش خواهد شد.
بازاریابی تلفنی همچنین به شما کمک می‌کند که اطلاعات خود را در مورد نیاز مشتریان به روز نگه دارید. تماس گرفتن با مشتریان بالقوه می تواند سبب بهبود کسب و کار شما، شناسایی نقاط ضعف، تلاش برای برطرف کردن آنها و افزایش فروش، بشود .

6- با استفاده از بازاریابی تلفنی می توانید بازخوردهای مشتری را دریابید

بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین روش ها برای دانستن بازخورد مشتری نسبت به محصولات و خدمات ارایه شده توسط کسب و کار شما می باشد. با این روش شما می توانید نظر مشتریان را در مورد مزایای محصول خود بدانید و در مورد تجربیات مشتریان با شرکت تان داستان های عالی پیدا کنید و آنها را برای دیگران نقل کنید که خود می تواند یک تبلیغ مثبت برای کسب و کار شما باشد. همچنین بازاریابی تلفنی باعث می شود که مشتریان تان بدانند که شما به تماس و برقراری ارتباط با آنها اهمیت می دهید.

7- بازاریابی تلفنی سبب یادآوری می شود

بازاریابی تلفنی موجب سهولت پیگیری مشتری می شود. سعی کنید اسامی مشتریانی که نسبت به خدمات شما ابراز علاقه کرده اند را یاداشت نمایید و گهگاهی با آنها تماس بگیرید. با اینکار شما به آنها نشان می دهید که هنوز در دسترس هستید و به کار کردن با آنها علاقه دارید.
این بهترین نوع برقرای تماس با مشتری است، زیرا اینگونه مشتریان قبلا به خدمات شما علاقمند شده است و تماس گرفتن با کسی که علاقمند است بسیار سودآورتر از کسی است که حتی به شما نیاز هم ندارد.

8- بازاریابی تلفنی فرصت خلق می کند

بازاریابی تلفنی به شما اجازه می دهد که ایده های بهتری برای کمپین های تبلیغاتی خود پیدا کنید. باید متوجه شوید که مشتریان مورد نظر شما به چه چیزی بیشترین اهمیت را می دهند، چه چیزی را دوست دارند دریافت کنند و چه محصولات و خدماتی در صنعت شما در شرف ارایه به بازار است. شما می توانید حتی قبل از اینکه این محصولات و خدمات تبلیغ شوند، آنها را حدس بزنید! سپس، این شکاف را قبل از رقیبان خود پر کنید و از پرسنل فروش تلفنی خود برای تبلیغ آن محصولات استفاده کنید.

9- بازاریابی تلفنی می فروشد

بازاریاب های تلفنی شما می توانند هر چیزی بفروشند. در حقیقت، یک ایده ی بسیار سودآور این است که تبلیغات را بفروشید. اینکار سبب می شود که شما بتوانید با شرکت های بزرگ برای تبلیغات قرارداد ببندید و به این وسیله زمینه ای را برای شهرت کسب و کار خود ایجاد نمایید. با قرار دادن خودتان در میان تجارت های معروف می توانید پول در بیاورید و در عین حال شرکت هایی را تبلیغ کنید که مکمل صنعت خودتان هستند.

10- بازاریابی تلفنی یک کار مشارکتی است

ادغام تیم بازاریابان تلفنی با تیم فروش می تواند نتایج بهتری را برای کسب و کار شما در بر داشته باشد. اینکار به پرسنل شما این توانایی را می دهد که مشتریانی که قبلا جذب شده اند را پیگیری کنند، بنابراین آنها شما را فراموش نخواهند کرد.
با داشتن جلسات منظم و اطمینان یافتن از اینکه به تمام مشتریان قوت قلب داده شده است، می توانید یک شهرت عالی برای تجارت خود بسازید. این کار فروش شما را به طور کلی افزایش خواهد داد و به تیم شما اجازه می دهد که با هم همکاری کنند، و یک فرهنگ کاری بهره ورانه و دوستانه ایجاد می کند.
بازاریابی تلفنی در گذشته بدنام بوده است. اما اگر به طور صحیح، اثربخش و استراتژیک استفاده شود، می تواند کاملا فروش و فرهنگ تجارت شما را بهبود بخشد. پس وقت آن رسیده است که به بازاریابی تلفنی عشق بورزید و از آن به عنوان ابزاری برای افزایش سود کسب و کارتان بهره بگیرید.

این مطلب در اخبار دیجیتال. پست شده بود. شما میتوانید آن را به لیست علاقه مندی هایتان اضافه کنید. permalink